Friday, August 15, 2008

Marketing Mix ဆိုတာ ဒီလိုပါ -- အပိုင္း (၁)

ကၽြန္ေတာ္ေလ့လာသင္ၾကားခဲ့ရဖူးတဲ့(Marketing Mix ) သီအိုရီေတြ အေၾကာင္း အနည္းငယ္တင္ျပလို္က္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ စီးပြားေရး ေလာကမွာ အို္င္ဒီယာေကာင္းေကာင္းနဲ႕ ေစ်းကြက္သေဘာတရားမ်ားကို မွန္ကန္စြာ အသံုးခ်ေနတဲ့ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းအခ်ိဳ႕အေၾကာင္း ၾကြားလံုးထုတ္ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုိင္ငံ႐ွိ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအမ်ားစုဟာ မိသားစုလုပ္ငန္းဆန္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ လုပ္ငန္းေတြက မိဘလက္ငုတ္လက္ရင္းကို လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့တာမ်ိဳးပါ။ ဘယ္လိုေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေစ်းကြက္လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ေကာင္းစြာ သေဘာ ေပါက္ၿပီး လုပ္ကိုင္ေဆာင္႐ြက္မယ္ဆိုရင္ ပိုၿပီးေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီသေဘာထားေလးနဲ႔ ( Marketing Mix) ေခါင္းစဥ္ကို သိသမွ် တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။

စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြ စတင္ေဆာင္႐ြက္မယ္ဆိုရင္ ဒီေခတ္၊ ဒီစနစ္ရဲ႕ အေၾကာင္းေတြကုိ ေလ့လာဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ေစ်းကြက္ထဲမွာ ရပ္တည္တဲ့ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြက ထုတ္လုပ္မႈလုပ္ငန္း (Manufacturing Industry)၊ ကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္း (Trading Organization)၊ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း(Service) ဆိုၿပီး ခြဲျခားကာ ေလ့လာႏို္င္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ၀န္ေဆာင္မႈကို ႏြယ္ေသာ အျခားေသာ လုပ္ငန္းေတြလည္း႐ွိပါေသးတယ္။ ဘယ္လို ကုန္စည္၊ ၀န္ေဆာင္မႈကုိ ျဖစ္ေစ ေစ်းကြက္ထဲသို႔ အေရာက္ပို႔ေဆာင္ရာမွာ ေစ်းကြက္ထဲကို လြယ္ကူ၊ ျမန္ဆန္၊ ထိေရာက္စြာ စားသံုးသူမ်ား ေ႐ွ႕ေမွာက္ပို႔ေဆာင္ႏို္င္ရန္ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း႐ွင္ေတြ အေနနဲ႔ ေစ်းကြက္ကို ေကာင္းစြာ ဆန္းစစ္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ပါတယ္။

PRODUCT MIX

ေစ်းကြက္အတြင္းကို ေရာက္ေအာင္ပို႔ေဆာင္မယ့္ ကုန္စည္မ်ား၊ ေစ်းကြက္အတြင္း ႐ွိေနၿပီးသား ကုန္စည္မ်ားအတြက္ ေစ်းကြက္ရပ္တည္ႏိုင္မႈကို ထိန္းရာတြင္ ကုန္ပစၥည္း၏ အရည္အေသြးကို ေကာင္းစြာ ထိန္းသိမ္းရမည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ေစ်းကြက္လိုအပ္ခ်က္အရ အရည္အေသြးဆန္းစစ္မႈ (Quality Control)ကို မိမိကုန္စည္္တစ္ခုတည္း အေပၚတြင္သာ အာ႐ံုစိုက္၍ မရႏိုင္ေပ။ ေစ်းကြက္အတြင္း မိမိ၏ ၿပိဳင္ဖက္ကုန္စည္မ်ား၏ အရည္အေသြး ကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ လိုအပ္သည္။

ေစ်းကြက္၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားအရ မိမိကုန္စည္၏ ရ႐ွိၿပီးသား ေစ်းကြက္႐ွယ္ယာမ်ားကို ထိန္းႏိုင္ရန္၊ အသစ္၀င္ေရာက္လာမည့္ ၿပိဳင္ဖက္ကုန္စည္မ်ား၏ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈကို ကာကြယ္ႏိုင္ရန္၊ အျခားလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ကြဲျပားျခားနားေသာ အသြင္သ႑ာန္ကို ေဆာင္ရန္ မိမိကုန္စည္သည္ အမ်ိဳးအစားမ်ားစြာ ႏွင့္ ေစ်းကြက္ထဲတြင္ ရပ္တည္ႏို္င္ရန္လိုအပ္သည္။ ဥပမာအေနျဖင့္ သြားတိုက္ေဆးေစ်းကြက္ကို ႐ႈျမင္ၾကည့္ပါစို႔။

ေစ်းကြက္ထဲတြင္ ကာလၾကာ႐ွည္ အိမ္႐ွင္မမ်ား ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့ေသာ သြားတိုက္ေဆးအမ်ိဳးအစားမွာ တ႐ုတ္ျပာႀကီးျဖစ္သည္။ ေစ်းႏႈန္းသက္သာေသာေၾကာင့္ ၀င္ေငြအဆင့္မျမင့္ေသာသူမ်ားက သံုးစြဲၾကသည္။ တ႐ုတ္ျပာႀကီးသည္ ေစ်းကြက္ထဲတြင္ ေကာင္းစြာရပ္တည္ေနႏိုင္ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ လက္သစ္၊ လက္ေဟာင္းစသည္ျဖင့္ အရည္အေသြး မထိန္းႏို္င္ျခင္းေၾကာင္း ေစ်းကြက္ ေတာင္းဆိုမႈမ်ား ေလ်ာ့က်သြားခဲ့ရသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေစ်းကြက္အတြင္းသို႔ အသစ္၀င္လာသူမွာ ေလဆာသြားတိုက္ေဆး ျဖစ္သည္။ အရည္အေသြး၊ ထုတ္ပိုးမႈ၊ သင့္ေတာ္ေသာ ေစ်းႏႈန္းတို႔ျဖင့္ ေစ်းကြက္ကို ခ်ဥ္းကပ္လာရာ ေစ်းကြက္အတြင္း ေနရာရလာခဲ့သည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ေစ်းကြက္အတြင္းသို႔ သြားတိုက္ေဆး တံဆိပ္အသစ္္မ်ား မ်ားစြာထိုးေဖာက္လာခဲ့သည္။ ေလဆာသည္ ေစ်းကြက္အတြင္း ရပ္တည္ႏို္င္ၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေလဆာေရခဲဟူ၍ အသစ္တစ္မိ်ဳးျဖင့္ ေစ်းကြက္ကို ထိိိုးေဖာက္ခဲ့ျပန္သည္။ အေၾကာင္းမွာ ေစ်းကြက္အတြင္း အလြန္အမင္း ယွဥ္ၿပိဳင္မႈမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အိမ္႐ွင္မမ်ားအေနျဖင့္ လက္႐ွိသံုးစြဲေနက် ေလဆာကုန္သြားေသာအခါ ေစ်းကြက္အတြင္း ေ႐ြးခ်ယ္စရာ မ်ားေသာေၾကာင့္ ေနာက္တံဆိပ္အသစ္ကို ေျပာင္းလဲသံုးစြဲႏိုင္သည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈမ်ားေၾကာင့္ ရၿပီးသား ေစ်းကြက္႐ွယ္ယာမ်ား က်သြားႏိုင္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ အိမ္႐ွင္မမ်ား၏ ေ႐ြးခ်ယ္မႈတြင္ ေလဆာသည္ သူ၏ ကိုယ္ပြားတစ္ခုအား အသစ္အေနျဖင့္ ၀င္တန္းစီျခင္းျဖစ္ေပသည္။ အထက္ပါနည္းအတိုင္း ၀င္ေရာက္တန္းစီရေသာေၾကာင့္ ေစ်းကြက္အတြင္း ေလဆာကိုယ္ပြားမ်ားျဖစ္သည့္ ေလဆာသံုးေရာင္ျခယ္၊ ေလဆာသံပုရာ ဟူ၍ မ်ားစြာေသာ ကုန္စည္မ်ား တစ္မ်ိဳးၿပီး တစ္မ်ိဳး ၀င္ေရာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ေလဆာအေနျဖင့္ ေစ်းကြက္ခိုင္မာလာေသာအခါ ရၿပီးသား () ကိုအေျချပဳကာ ေလဆာဆပ္ျပာကိုပါ ပူးတြဲတင္ဆက္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ေလဆာ၏ ေစ်းကြက္ေနရာယူေသာ ေျခလွမ္းမ်ားသည္ လြန္စြာသပ္ရပ္ျမန္ဆန္သည္ဟု သံုးသပ္ရေပသည္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

2 comments:

  1. ေအက်ဳဘ္ေရ...ေရးအားေကာင္းလွခ်ည္လား။ ဂြတ္ထ ။ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း ေတြကို ပိုခ်ံဳ႕ၾကည့္ရင္ ထုတ္လုပ္မႈနဲ႕ ၀န္ေဆာင္မႈ လို႕ပဲ ေဘာဂေဗဒမွာ ျပဆိုထား ေလရဲ႕။ ကုန္သြယ္မႈက ၀န္ေဆာင္မႈထဲပါသြားလို႕ပါ။ မာကတ္တင္း သေဘာတရားေတြက က်ယ္ျပန္႕ေတာ့ဆက္လက္တင္ျပပါလို႕ ေတာင္းဆိုရင္း ေက်းဇူးတင္လ်က္ ...ကိုကိုဖရီး....

    ReplyDelete
  2. ဟုတ္ကဲ့ ... သေဘာတရားေတြ က ေတာ္ေတာ္ လက္ေတြ႕ က်လို႕ ဖတ္ရတာ အဆင္ေျပ ပါတယ္ ... :)

    ReplyDelete