Monday, August 11, 2008

Marketing အေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း

ယေန႔ေခတ္တြင္ ကမၻာတစ္၀ွမ္း၌ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ကို က်ယ္ျပန္႔စြာ လက္ခံက်င့္သံုးလာၾကရာ ႏိုင္ငံတိုင္း႐ွိ စီးပြားေရးအေဆာက္အအံု၏ ပံုသ႑န္မွာလည္း မ်ားစြာေျပာင္းလဲတိုးတက္ခဲ့သည္။ ၂၀ရာစု အခ်ိန္ကာလမ်ား႐ွိ စီးပြားေရးအေဆာက္အအံုသည္ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းမ်ား အေပၚတြင္သာ အေျခခံခဲ့ေသာ္လည္း ၂၁ရာစုတြင္မူ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ နည္းပညာတိုးတက္မႈကို အေျခခံထားသည္။ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္အတြင္း စားသံုးသူမ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို အေျခခံကာ ေစ်းကြက္ခ်ဲ႕ထြင္ျခင္းျဖင့္ စီးပြားေရးအေဆာက္အအံုအတြင္း ျပင္းထန္စြာၿပိဳင္ဆိုင္ေနၾကသည္။ ေစ်းကြက္အတြင္း စံခ်ိန္မွီေသာ ပစၥည္းမ်ား ႐ွိရန္လိုအပ္သကဲ့သို႔ ထိုကုန္စည္မ်ားကို စားသံုးသူမ်ားထံ ေရာက္႐ွိေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္မည့္ Marketer မ်ားလည္း႐ွိရန္ လိုအပ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ လုပ္ငန္းတစ္ခုလံုးတြင္ Customer မ်ားႏွင့္ အမ်ားဆံုးထိေတြ႔ ဆက္ဆံရသူမ်ားမွာ Marketer မ်ားျဖစ္လာသည္။ ထိုသူမ်ားအေနျဖင့္ ေစ်းကြက္တြင္ တိုက္႐ိုက္ထိေတြ႔ရာ၌ Selling Concept ႏွင့္ Marketing Concept အၾကား႐ွိ မတူညီမႈမ်ားကို ေကာင္းစြာနားလည္ သေဘာေပါက္ရန္လိုအပ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သေဘာတရားခ်င္းလြန္စြာ ဆက္စပ္ေသာအခါ မွားယြင္းလက္ခံသြားမည္ကို စိုးရိမ္္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

Selling Concept

1.Emphasis is on Products.

2.Company first makes the product and then figures out how to sell.

3. Management is sales volume- oriented.

4. Planning is short-run oriented.

5.Needs of Sellers are stressed.

Marketing Concept
1. Emphasis is on Customer's want.

2. Company first determines Customer's wants and figures out how to make and deliver a product to satisfy those wants.

3. Management is profit oriented.

4. Planning is long-run oriented.

5. Wants of buyers are stressed.

အထက္ေဖာ္ျပပါ သေဘာတရားႏွစ္ခုမွာ တူမေယာင္႐ွိေသာ္လည္း လြန္စြာကြာျခားလွသည္။ Selling concept ကိုက်င့္သံုးေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ၊ စက္မႈလုပ္ငန္းတစ္ခုအေနျဖင့္ ေစ်းကြက္လိုလားခ်က္မ်ားကို သံုးသပ္ျခင္းမ႐ွိဘဲ မိမိတို႔လုပ္ငန္း၏ အားသန္ရာ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ဦးစြာထုတ္လုပ္ၿပီးမွ ထိုကုန္စည္ကို ေစ်းကြက္ထဲသို႔ တင္ပို႔ေရာင္းခ်ျခင္းျဖစ္သည္။ ေစ်းကြက္အတြင္းေရာက္႐ွိၿပီးသည့္အခါတြင္လည္း အနာဂတ္တြင္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ေစ်းကြက္လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ေလ့လာျခင္းမ႐ွိေခ်။ ထုတ္လုပ္ၿပီးသား ကုန္စည္မ်ား အေရာင္းသြက္ေရးသာ အာ႐ံုစိုက္ေနသည္။ Marketing Concept၏ အေျခခံထားမႈသည္ စားသံုးသူမ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ရာ ထုတ္လုပ္လိုက္ေသာ ကုန္စည္သည္ ေစ်းကြက္အတြင္းသို႔ ေရာက္႐ွိေအာင္ ႀကိဳးစားမႈတြင္ Selling concept ကဲ့သို႔ အခ်ိန္ၾကာျမင့္မႈ မ႐ွိေပ။ Selling concept ႏွင့္ Marketing concept ႏွစ္ခုလံုးတြင္ ကုန္စည္မ်ား ေစ်းကြက္အတြင္းသို႔ ေရာက္႐ွိခ်ိန္တူညီေစကာမူ Selling Conceptကို က်င့္သံုးေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းသည္ Transaction Cost ပိုမိုကုန္က်ႏိုင္သည္။ ကၽြန္႔ေတာ့္အယူအဆသည္ ယေန႔ေခတ္စီးပြားေရး အေဆာက္အအံုသည္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈမ်ားေသာ ေစ်းကြက္ျဖစ္ရာ Selling concept ကို က်င့္သံုးေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း၏ ရပ္တည္ႏုိင္မႈသည္ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားစြာႏွင့္ မိတ္ဖြဲ႔ရေပလိမ့္မည္။

No comments:

Post a Comment