ကၽြန္ေတာ္ အပိုင္း(၁) မွာ တင္ျပခဲ့တဲ့ Marketing Mix ရဲ႕ေနာက္ဆက္တြဲပါ။
ကုန္စည္ေတြ အေနနဲ႔ အရည္အေသြး၊ အမ်ိဳးအစား စသည္တို႔မွာ ျပည့္စံု လာၿပီဆိုရင္ ထုတ္ပိုးမႈပိုင္း ကိုလည္း ဂ႐ုစိုက္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ စီးပြားေရး လုပ္တယ္ဆိုတာ အက်ိဳးအျမတ္ရဖို႔ လုပ္ၾကတာပါ။ ကုန္စည္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကုန္က် စရိတ္ကို အသက္သာဆံုး ျဖစ္ခ်င္တာ လုပ္ငန္းတို္င္းရဲ႕ သဘာ၀ပါ။ ေစ်းကြက္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ အားမေကာင္းခင္ အခ်ိန္တုန္းက ကုန္စည္ရဲ႕ ထုတ္ပိုးမႈကို အရမ္းျပင္ဆင္ဖို႔ မလို ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေစ်းကြက္ သုေတသန လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ အရ စားသံုးသူမ်ား အေနျဖင့္ ကုန္စည္ရဲ႕ ထုတ္ပိုးမႈ အတြက္ စရိတ္ကို က်ခံ ေပးခ်င္ ၾကပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ထုတ္ပိုးမႈ မေကာင္းဘဲ ေစ်းသက္သာ တာထက္ ထုတ္ပိုးမႈ ေကာင္းၿပီး ေစ်း အနည္းငယ္ ပိုေပး ရတာမ်ိဳး ကို ေပးခ်င္တဲ့ ဆႏၵ႐ွိပါတယ္။ ထုတ္ပိုးမႈ အတြက္ ကုန္က်မယ့္ ကုန္က်စရိတ္ကို ကုန္စည္ေတြ အေပၚမွာ ခြဲေ၀ၿပီး က်ခံတာမ်ိဳး ဆိုရင္ ကုန္က် စရိတ္လည္း မမ်ားတဲ့အတြက္ ပိုၿပီး ေစ်းကြက္ ၀င္ႏိုင္ပါတယ္။ အထက္မွာ တင္ျပခဲ့တဲ့ တ႐ုတ္ ျပာႀကီးရဲ႕ ေစ်းကြက္ က်ဆင္း သြားျခင္း ဟာလည္း ထုတ္ပိုးမႈပိုင္းမွာ လိုအပ္ခ်က္ေတြ မ်ားလာလို႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ ယူဆခ်က္အရ တ႐ုတ္ျပာႀကီးကို ထုတ္လုပ္တဲ့ လုပ္ငန္းသည္ Low Cost ကို ဦးစားေပး ဟန္႐ွိ ပါတယ္။
ကုန္စည္တစ္ခုဟာ ေစ်းကြက္ထဲမွာ ေနရာရလာၿပီဆိုရင္ Brand ကိုလည္း စားသံုးသူမ်ားနဲ႔ ရင္းႏွီးေစရပါမယ္။ Brand Loyalty ကို မိမိ ကုန္စည္ေပၚမွာ အျပည့္အ၀ ႐ွိေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဘယ္လို လုပ္ေဆာင္ရလဲဆိုတာ Marketing Mix အားလံုး ဖတ္ၿပီး သြားတဲ့အခါ နားလည္ လာပါလိမ့္မယ္။ Marketer ေတြအေနနဲ႔ ကုန္စည္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး Labelling ကို ေကာင္းစြာ သတိထား ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏို္င္ငံ႐ွိ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း အမ်ားစုဟာ Labelling ကို တံဆိပ္တပ္ျခင္း အျဖစ္သာ ႐ွဳျမင္ ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Labelling ဟာ မိမိ ကုန္စည္ရဲ႕ အရည္အေသြး ဆိုင္ရာ သတင္း အခ်က္အလက္ မ်ားကို ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ကုန္စည္ ေတြ အေပၚမွာ Labelling ကို ေကာင္းစြာ မလုပ္ခဲ့ရင္ ေစ်းကြက္ ၀ယ္လိုအားကို ထိခိုက္ ေစပါတယ္။
ဥပမာ - စားေသာက္ကုန္ေတြမွာ လူမ်ိဳးမေ႐ြးဘာသာမေ႐ြး စားသံုးႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ Label မ်ိဳး လိုအပ္ပါတယ္။ Marketer ေတြအေနနဲ႔ သတိထားဖို႔လိုတာက Labelling လုပ္တဲ့အခါ မိမိကုန္စည္ရဲ႕ အရည္အေသြးမွန္ကိုသာ ေဖာ္ျပသင့္ပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာသေဘာမ်ိဳး Label လုပ္တာမျဖစ္သင့္ပါဘူး။ စားသံုးသူေတြအေနနဲ႕ ၀ယ္ယူသံုးစြဲၿပီး Label လုပ္ထားတဲ့အတိုင္း အရည္အေသြးမမီခဲ့ရင္ ကုန္စည္အေပၚ Customer ေတြရဲ႕ Trust ဆံုး႐ွံဳးသြားႏို္င္ပါတယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ Trust ပ်က္သြားရင္ ေငြေၾကးဆံုး႐ွံဳးမႈထက္ သာလြန္တဲ့ ဆံုး႐ွံဳးမႈကို ရင္ဆို္င္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ျဖစ္ရာ မိမိကုန္စည္၏ Label ကို အပိုအလိုမ႐ွိ တိက်စြာ ေပးတတ္ရန္လိုအပ္ပါသည္။
ဆက္လက္ ေဖာ္ျပပါမည္။
စာၾကြင္း။ ။ ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာမိသေလာက္ ကုန္စည္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေစ်းကြက္အ၀င္ ေျခလွမ္းသပ္ရပ္ေသာ ကုန္စည္မ်ားစြာ ျမန္မာႏို္င္ငံ၌ ႐ွိပါသည္။
ကုန္စည္ေတြ အေနနဲ႔ အရည္အေသြး၊ အမ်ိဳးအစား စသည္တို႔မွာ ျပည့္စံု လာၿပီဆိုရင္ ထုတ္ပိုးမႈပိုင္း ကိုလည္း ဂ႐ုစိုက္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ စီးပြားေရး လုပ္တယ္ဆိုတာ အက်ိဳးအျမတ္ရဖို႔ လုပ္ၾကတာပါ။ ကုန္စည္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကုန္က် စရိတ္ကို အသက္သာဆံုး ျဖစ္ခ်င္တာ လုပ္ငန္းတို္င္းရဲ႕ သဘာ၀ပါ။ ေစ်းကြက္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ အားမေကာင္းခင္ အခ်ိန္တုန္းက ကုန္စည္ရဲ႕ ထုတ္ပိုးမႈကို အရမ္းျပင္ဆင္ဖို႔ မလို ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေစ်းကြက္ သုေတသန လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ အရ စားသံုးသူမ်ား အေနျဖင့္ ကုန္စည္ရဲ႕ ထုတ္ပိုးမႈ အတြက္ စရိတ္ကို က်ခံ ေပးခ်င္ ၾကပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ထုတ္ပိုးမႈ မေကာင္းဘဲ ေစ်းသက္သာ တာထက္ ထုတ္ပိုးမႈ ေကာင္းၿပီး ေစ်း အနည္းငယ္ ပိုေပး ရတာမ်ိဳး ကို ေပးခ်င္တဲ့ ဆႏၵ႐ွိပါတယ္။ ထုတ္ပိုးမႈ အတြက္ ကုန္က်မယ့္ ကုန္က်စရိတ္ကို ကုန္စည္ေတြ အေပၚမွာ ခြဲေ၀ၿပီး က်ခံတာမ်ိဳး ဆိုရင္ ကုန္က် စရိတ္လည္း မမ်ားတဲ့အတြက္ ပိုၿပီး ေစ်းကြက္ ၀င္ႏိုင္ပါတယ္။ အထက္မွာ တင္ျပခဲ့တဲ့ တ႐ုတ္ ျပာႀကီးရဲ႕ ေစ်းကြက္ က်ဆင္း သြားျခင္း ဟာလည္း ထုတ္ပိုးမႈပိုင္းမွာ လိုအပ္ခ်က္ေတြ မ်ားလာလို႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ ယူဆခ်က္အရ တ႐ုတ္ျပာႀကီးကို ထုတ္လုပ္တဲ့ လုပ္ငန္းသည္ Low Cost ကို ဦးစားေပး ဟန္႐ွိ ပါတယ္။
ကုန္စည္တစ္ခုဟာ ေစ်းကြက္ထဲမွာ ေနရာရလာၿပီဆိုရင္ Brand ကိုလည္း စားသံုးသူမ်ားနဲ႔ ရင္းႏွီးေစရပါမယ္။ Brand Loyalty ကို မိမိ ကုန္စည္ေပၚမွာ အျပည့္အ၀ ႐ွိေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဘယ္လို လုပ္ေဆာင္ရလဲဆိုတာ Marketing Mix အားလံုး ဖတ္ၿပီး သြားတဲ့အခါ နားလည္ လာပါလိမ့္မယ္။ Marketer ေတြအေနနဲ႔ ကုန္စည္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး Labelling ကို ေကာင္းစြာ သတိထား ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏို္င္ငံ႐ွိ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း အမ်ားစုဟာ Labelling ကို တံဆိပ္တပ္ျခင္း အျဖစ္သာ ႐ွဳျမင္ ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Labelling ဟာ မိမိ ကုန္စည္ရဲ႕ အရည္အေသြး ဆိုင္ရာ သတင္း အခ်က္အလက္ မ်ားကို ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ကုန္စည္ ေတြ အေပၚမွာ Labelling ကို ေကာင္းစြာ မလုပ္ခဲ့ရင္ ေစ်းကြက္ ၀ယ္လိုအားကို ထိခိုက္ ေစပါတယ္။
ဥပမာ - စားေသာက္ကုန္ေတြမွာ လူမ်ိဳးမေ႐ြးဘာသာမေ႐ြး စားသံုးႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ Label မ်ိဳး လိုအပ္ပါတယ္။ Marketer ေတြအေနနဲ႔ သတိထားဖို႔လိုတာက Labelling လုပ္တဲ့အခါ မိမိကုန္စည္ရဲ႕ အရည္အေသြးမွန္ကိုသာ ေဖာ္ျပသင့္ပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာသေဘာမ်ိဳး Label လုပ္တာမျဖစ္သင့္ပါဘူး။ စားသံုးသူေတြအေနနဲ႕ ၀ယ္ယူသံုးစြဲၿပီး Label လုပ္ထားတဲ့အတိုင္း အရည္အေသြးမမီခဲ့ရင္ ကုန္စည္အေပၚ Customer ေတြရဲ႕ Trust ဆံုး႐ွံဳးသြားႏို္င္ပါတယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ Trust ပ်က္သြားရင္ ေငြေၾကးဆံုး႐ွံဳးမႈထက္ သာလြန္တဲ့ ဆံုး႐ွံဳးမႈကို ရင္ဆို္င္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ျဖစ္ရာ မိမိကုန္စည္၏ Label ကို အပိုအလိုမ႐ွိ တိက်စြာ ေပးတတ္ရန္လိုအပ္ပါသည္။
ဆက္လက္ ေဖာ္ျပပါမည္။
စာၾကြင္း။ ။ ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာမိသေလာက္ ကုန္စည္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေစ်းကြက္အ၀င္ ေျခလွမ္းသပ္ရပ္ေသာ ကုန္စည္မ်ားစြာ ျမန္မာႏို္င္ငံ၌ ႐ွိပါသည္။
low cost ကုိ ဦးစားေပးမႈေတြေၾကာင့္ social demand ကို ထိသြားတာေတြရွိတတ္တယ္လို႔ ၾကားဖူးတယ္၊ ေနာက္ consumer အေပၚမွာလဲ future effect ေတြ ေပးတတ္တယ္ဆိုတာ သတိျပဳေစပါတယ္
ReplyDelete:) ဖတ္ၿပီးပါၿပီ ... ရွင္းရွင္းလင္းလင္း နားလည္ သြားပါ ၿပီ :)
ReplyDelete:) ဖတ္ၿပီးပါၿပီ ... ရွင္းရွင္းလင္းလင္း နားလည္ သြားပါ ၿပီ :)
ReplyDeleteေစ်းကြက္သုေတသနအေျကာင္းသိခ်င္လိုက္တာဗ်ာ
ReplyDelete