ေစ်းကြက္မိတ္ဆက္ - ေစ်းကြက္တည္ေဆာက္ - ေစ်းကြက္တိုးခ်ဲ႕ - Promotion Mix
ကုန္စည္ တစ္ခုကို ထုတ္လုပ္မႈပိုင္း၊ ေစ်းႏႈန္း သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားအရ ၿပီးျပည့္စံုသြားခ်ိန္တြင္ ေစ်းကြက္ကို မိတ္ဆက္ေပးရန္ လိုအပ္လာပါသည္။ ေစ်းကြက္မိတ္ဆက္မႈမ်ားအေနျဖင့္ Advertising , Personal Selling, Sale Promotion, Public စသည့္ျဖင့္ နည္းလမ္းမ်ိဳးစံု က်င့္သံုးႏိုင္သည္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတို္င္းသည္ မိမိတို႔ ကုန္စည္မိတ္ဆက္မႈတြင္ Promotion Mix မ်ားထဲမွ တစ္ခုေကာင္း သံုးစြဲ၍ မရႏုိင္ေပ။ Mix တစ္ခုစီတိုင္းတြင္ အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္စသည္ျဖင့္ ယွဥ္တြဲေနေပရာ လိုအပ္သလို စီစဥ္သံုးစြဲတတ္ရန္ လိုအပ္သည္။
ADVERTISING
ကုန္စည္တစ္ခုကိုု Advertising လုပ္ျခင္းျဖင့္ မိမိကုန္စည္သည္ ေစ်းကြက္တြင္ေရာက္႐ွိေနေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာျခင္းျဖင့္ သိ႐ွိေစႏိုင္သည္။ ဤတြင္ Advertising ၏ အားသာခ်က္အျဖစ္ အခ်ိန္တိုတိုအတြင္း ကုန္က်စရိတ္သက္သာစြာျဖင့္ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ Customer တို႔ထံ သတင္းအခ်က္အလက္ကို ေပးႏိုင္သည္။ ေၾကာ္ျငာရာတြင္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား၊ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းစသည့္ျဖင့္ ၾကားခံမ်ားစြာကို အသံုးျပဳႏုိင္သည္။ ဤတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ွိ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း႐ွင္မ်ားသည္ ေၾကာ္ျငာက႑တြင္ အားသာခ်က္မ်ား႐ွိေနသည္။ ( တီဗြီ ဖန္သားျပင္မွ ထုတ္လႊင့္ေနေသာ Channel နည္းျခင္း (အျခားေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ထုတ္လႊင့္ေသာ Channel မ်ားစြာ႐ွိျခင္း၊ လူႀကိဳက္ မ်ားေသာ Channel ကို ေ႐ြးခ်ယ္ပါ ၀န္ေဆာင္ခ ပိုေပးရျခင္း)၊ ကိုရီးယား၊ တ႐ုတ္ ဇာတ္လမ္းတြဲမ်ားကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ထုတ္လႊင့္ ေပးေနျခင္း၊ ျမန္မာ ပရိတ္သတ္မ်ားသည္ ဇာတ္လမ္းတြဲမ်ားကို စိတ္႐ွည္စြာ ေစာင့္ဆိုင္း ၾကည့္႐ႈျခင္း စသည့္ အားသာ ခ်က္မ်ား ျဖစ္သည္။)
သို႔ဆိုလွ်င္ Advertising ၏ အားနည္းခ်က္ကား Customers မ်ားထံမွ မိမိကုန္စည္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ Feed Backကို လွ်င္ျမန္စြာ မရျခင္းတို႔ပင္ ျဖစ္သည္။ Advertising တြင္ အားသာခ်က္ မ်ားစြာ ႐ွိေသာ္လည္း Advertising Strategy သံုးစြဲမႈတြင္ အနည္းငယ္ေသာ လိုအပ္ခ်က္ မ်ားေၾကာင့္ ကုန္စည္၏ သတင္း အခ်က္မ်ားကို လႊမ္းမိုးျခင္း ခံလိုက္ရသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ Marketer မ်ားအေနျဖင့္ မိမိကုန္စည္ကို ေ၀၀ါး သြားေစတတ္ေသာ လႊမ္းမိုးမႈ မ်ားကို ၾကိဳတင္ တြက္ဆကာ ေကာင္းမြန္ ျပည့္စံုသည့္ Advertising မ်ိဳးျဖစ္ေစရန္ လုပ္ေဆာင္ လိုအပ္လွသည္ (ေၾကာ္ျငာျခင္းကို ၀င္ေရာက္ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္လွ်င္)။ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုလိုရင္းမ်ား ပိုမို ႐ွင္းလင္းမႈ ႐ွိေစရန္ သာဓက အခ်ိဳ႕ကို တင္ျပ လိုက္ပါသည္။
လြန္ခဲတဲ့ သံုးေလးႏွစ္ ေလာက္တုန္းက ေၾကာ္ျငာတစ္ခုကို အမ်ားစု မွတ္မိၾကေပလိမ့္မည္။ ထိုေၾကာ္ျငာမွာ ထက္္ထက္မိုးဦး (ျမန္မာျပည္ ေၾကာ္ျငာ ေလာကတြင္ ထိပ္တန္းမွ ဦးေဆာင္ႏို္င္ခဲ့သူ) ႏွင့္ ေၾကာ္ျငာေသာ Aphrodite Cosmetic ေၾကာ္ျငာျဖစ္ပါသည္။ ထိုေၾကာ္ျငာကို ျပန္စဥ္းစား ၾကည့္လွ်င္ Cosmetic အမ်ိဳးအစား မည္မွ် ေၾကာ္ျငာခဲ့သည္။ ဘယ္လို Cosmetic မ်ားကို ေၾကာ္ျငာ တာလဲ။ ေခါင္းလိမ္းဆီ လား၊ ေရေမႊး လား၊ Make-up လား စသည္ျဖင့္ မမွတ္မိစြာ ျဖစ္ရသည္။ ဒါေပမယ့္ ေကာင္းစြာ မွတ္မိေနတာ တစ္ခုက ေၾကာ္ျငာတုန္းက ထက္ထက္မိုးဦး လက္မွာ ၀တ္ထားတဲ့ စိန္လက္စြပ္ပါပဲ။ အရမ္းလွလို႔ပါ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လက္သည္းနီ နက္ျပာရင့္ရင့္ သူစၿပီးဆိုးတာ၊ လွလြန္းလို႔ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ေၾကာ္ျငာ လာတိုင္း ေစာင့္ၿပီးၾကည့္ရတာ Aphrodite Cosmetic ေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ လက္စြပ္နဲ႔ လက္သည္းနီ ရယ္ပါ။ စာဖတ္သူ ေတြလည္း မိမိကိုယ္ကို အားမနာတမ္း ေ၀ဖန္ၾကည့္ပါ။ မွတ္မိေနတာ ဘာေတြလဲ --- Cosmetic အမ်ိဳးအစား ေတြလား။ ဆိုလိုခ်င္တာက ေၾကာ္ျငာတစ္ခု ဖန္တီးေတာ့မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္Product ရဲ႕ Information ကို ဖံုးလႊမ္း သြားေစမယ့္၊ ေမွးမွိန္ သြားေစတာ မ်ိဳးေတြကို ေ႐ွာင္ႏိုင္ရပါမယ္။
ေနာက္တစ္ခုက Spa ဆပ္ျပာေၾကာ္ျငာပါ။ အားလံုး သိႏိုင္ လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ Spa ဆပ္ျပာဟာ အသီးနဲ႕ အျပင္ အပြင့္ နဲ႔ပါ ထုတ္ထားတာပါ။ အစင္းေလးေတြ ပါတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အနံ႔ေလးက အေတာ္ေမႊးပါတယ္။ အဲဒီေၾကာ္ျငာ ေၾကျငာတုန္းက စိုင္းစိုင္းက ေရခ်ိဳးခန္းထဲမွာ ေရခ်ိဳးေနရင္း ေၾကာ္ျငာ တဲ့ပံုပါ။ ေရခ်ိဳးခန္းထဲမွာ ဆပ္ျပာအျမႈပ္ေတြက ပခံုး၊ လည္ပင္းနဲ႔ လက္ထဲမွာေပါ့ ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လူအမ်ား စိတ္၀င္စားတာက ဆပ္ျပာရဲ႕ပံုစံ၊ အေရာင္၊ အမ်ိဳးအစား ဒါေတြမဟုတ္ပါဘူး။ စိုင္းစိုင္းရဲ႕ လည္ပင္းေပၚက ပလက္တီနမ္ ဆြဲႀကိဳး ကိုပါ။ ပခံုးေပၚက အျမွပ္ေတြ အျမန္ေလွ်ာက် ပါေစလို႕ အမ်ားက ဆႏၵ႐ွိၾကမွာပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဆပ္ျပာေတြက်သြားရင္ လည္ပင္း ေပၚက ဆြဲႀကိဳးမွာ လက္စြပ္ေမာင္းကြင္းေလး ႐ွိ၊ မ႐ွိ ၾကည့္ခ်င္တာပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ စိုင္းစိုင္းရဲ႕ ၀မ္းနည္း မွတ္တမ္း ထဲမွာက လက္စြပ္ကို လက္မွာ မ၀တ္ေတာ့ပဲ ဆြဲႀကိဳးမွာ ေျပာင္းဆြဲမယ္လို႔ ေျပာခဲ့လုိ႔ပါ။ ဒါေပမယ့္ ကံဆိုးစြာနဲ႔ ေၾကာ္ျငာဆံုးသြားတဲ့ အထိ ဆပ္ျပာျမွပ္ေတြ က်မသြားလို႔ လက္စြပ္႐ွိ မ႐ွိ မသိဒါဟာ ထူးဆန္းစြာ တိုက္ဆိုင္သြားတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေတာ္တဲ့ Marketer လည္း သတိလြတ္ သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Advertising လုပ္တဲ့အခါ Product ကိုဦးစားေပးတာမ်ိဳး ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ သီခ်င္း၊ ေမာ္ဒယ္ ေတြကို ဦးစားေပးလြန္းရင္ Product ရဲ႕Information ေတြကို ေပ်ာက္ကြယ္ သြားေစႏိုင္ပါတယ္။
ေနာက္ post မွာ Product ရဲ႕ Information ကို ေပၚလြင္ေစတဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြကို တင္ဆက္ပါမယ္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
ကုန္စည္ တစ္ခုကို ထုတ္လုပ္မႈပိုင္း၊ ေစ်းႏႈန္း သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားအရ ၿပီးျပည့္စံုသြားခ်ိန္တြင္ ေစ်းကြက္ကို မိတ္ဆက္ေပးရန္ လိုအပ္လာပါသည္။ ေစ်းကြက္မိတ္ဆက္မႈမ်ားအေနျဖင့္ Advertising , Personal Selling, Sale Promotion, Public စသည့္ျဖင့္ နည္းလမ္းမ်ိဳးစံု က်င့္သံုးႏိုင္သည္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတို္င္းသည္ မိမိတို႔ ကုန္စည္မိတ္ဆက္မႈတြင္ Promotion Mix မ်ားထဲမွ တစ္ခုေကာင္း သံုးစြဲ၍ မရႏုိင္ေပ။ Mix တစ္ခုစီတိုင္းတြင္ အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္စသည္ျဖင့္ ယွဥ္တြဲေနေပရာ လိုအပ္သလို စီစဥ္သံုးစြဲတတ္ရန္ လိုအပ္သည္။
ADVERTISING
ကုန္စည္တစ္ခုကိုု Advertising လုပ္ျခင္းျဖင့္ မိမိကုန္စည္သည္ ေစ်းကြက္တြင္ေရာက္႐ွိေနေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာျခင္းျဖင့္ သိ႐ွိေစႏိုင္သည္။ ဤတြင္ Advertising ၏ အားသာခ်က္အျဖစ္ အခ်ိန္တိုတိုအတြင္း ကုန္က်စရိတ္သက္သာစြာျဖင့္ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ Customer တို႔ထံ သတင္းအခ်က္အလက္ကို ေပးႏိုင္သည္။ ေၾကာ္ျငာရာတြင္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား၊ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းစသည့္ျဖင့္ ၾကားခံမ်ားစြာကို အသံုးျပဳႏုိင္သည္။ ဤတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ွိ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း႐ွင္မ်ားသည္ ေၾကာ္ျငာက႑တြင္ အားသာခ်က္မ်ား႐ွိေနသည္။ ( တီဗြီ ဖန္သားျပင္မွ ထုတ္လႊင့္ေနေသာ Channel နည္းျခင္း (အျခားေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ထုတ္လႊင့္ေသာ Channel မ်ားစြာ႐ွိျခင္း၊ လူႀကိဳက္ မ်ားေသာ Channel ကို ေ႐ြးခ်ယ္ပါ ၀န္ေဆာင္ခ ပိုေပးရျခင္း)၊ ကိုရီးယား၊ တ႐ုတ္ ဇာတ္လမ္းတြဲမ်ားကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ထုတ္လႊင့္ ေပးေနျခင္း၊ ျမန္မာ ပရိတ္သတ္မ်ားသည္ ဇာတ္လမ္းတြဲမ်ားကို စိတ္႐ွည္စြာ ေစာင့္ဆိုင္း ၾကည့္႐ႈျခင္း စသည့္ အားသာ ခ်က္မ်ား ျဖစ္သည္။)
သို႔ဆိုလွ်င္ Advertising ၏ အားနည္းခ်က္ကား Customers မ်ားထံမွ မိမိကုန္စည္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ Feed Backကို လွ်င္ျမန္စြာ မရျခင္းတို႔ပင္ ျဖစ္သည္။ Advertising တြင္ အားသာခ်က္ မ်ားစြာ ႐ွိေသာ္လည္း Advertising Strategy သံုးစြဲမႈတြင္ အနည္းငယ္ေသာ လိုအပ္ခ်က္ မ်ားေၾကာင့္ ကုန္စည္၏ သတင္း အခ်က္မ်ားကို လႊမ္းမိုးျခင္း ခံလိုက္ရသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ Marketer မ်ားအေနျဖင့္ မိမိကုန္စည္ကို ေ၀၀ါး သြားေစတတ္ေသာ လႊမ္းမိုးမႈ မ်ားကို ၾကိဳတင္ တြက္ဆကာ ေကာင္းမြန္ ျပည့္စံုသည့္ Advertising မ်ိဳးျဖစ္ေစရန္ လုပ္ေဆာင္ လိုအပ္လွသည္ (ေၾကာ္ျငာျခင္းကို ၀င္ေရာက္ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္လွ်င္)။ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုလိုရင္းမ်ား ပိုမို ႐ွင္းလင္းမႈ ႐ွိေစရန္ သာဓက အခ်ိဳ႕ကို တင္ျပ လိုက္ပါသည္။
လြန္ခဲတဲ့ သံုးေလးႏွစ္ ေလာက္တုန္းက ေၾကာ္ျငာတစ္ခုကို အမ်ားစု မွတ္မိၾကေပလိမ့္မည္။ ထိုေၾကာ္ျငာမွာ ထက္္ထက္မိုးဦး (ျမန္မာျပည္ ေၾကာ္ျငာ ေလာကတြင္ ထိပ္တန္းမွ ဦးေဆာင္ႏို္င္ခဲ့သူ) ႏွင့္ ေၾကာ္ျငာေသာ Aphrodite Cosmetic ေၾကာ္ျငာျဖစ္ပါသည္။ ထိုေၾကာ္ျငာကို ျပန္စဥ္းစား ၾကည့္လွ်င္ Cosmetic အမ်ိဳးအစား မည္မွ် ေၾကာ္ျငာခဲ့သည္။ ဘယ္လို Cosmetic မ်ားကို ေၾကာ္ျငာ တာလဲ။ ေခါင္းလိမ္းဆီ လား၊ ေရေမႊး လား၊ Make-up လား စသည္ျဖင့္ မမွတ္မိစြာ ျဖစ္ရသည္။ ဒါေပမယ့္ ေကာင္းစြာ မွတ္မိေနတာ တစ္ခုက ေၾကာ္ျငာတုန္းက ထက္ထက္မိုးဦး လက္မွာ ၀တ္ထားတဲ့ စိန္လက္စြပ္ပါပဲ။ အရမ္းလွလို႔ပါ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လက္သည္းနီ နက္ျပာရင့္ရင့္ သူစၿပီးဆိုးတာ၊ လွလြန္းလို႔ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ေၾကာ္ျငာ လာတိုင္း ေစာင့္ၿပီးၾကည့္ရတာ Aphrodite Cosmetic ေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ လက္စြပ္နဲ႔ လက္သည္းနီ ရယ္ပါ။ စာဖတ္သူ ေတြလည္း မိမိကိုယ္ကို အားမနာတမ္း ေ၀ဖန္ၾကည့္ပါ။ မွတ္မိေနတာ ဘာေတြလဲ --- Cosmetic အမ်ိဳးအစား ေတြလား။ ဆိုလိုခ်င္တာက ေၾကာ္ျငာတစ္ခု ဖန္တီးေတာ့မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္Product ရဲ႕ Information ကို ဖံုးလႊမ္း သြားေစမယ့္၊ ေမွးမွိန္ သြားေစတာ မ်ိဳးေတြကို ေ႐ွာင္ႏိုင္ရပါမယ္။
ေနာက္တစ္ခုက Spa ဆပ္ျပာေၾကာ္ျငာပါ။ အားလံုး သိႏိုင္ လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ Spa ဆပ္ျပာဟာ အသီးနဲ႕ အျပင္ အပြင့္ နဲ႔ပါ ထုတ္ထားတာပါ။ အစင္းေလးေတြ ပါတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အနံ႔ေလးက အေတာ္ေမႊးပါတယ္။ အဲဒီေၾကာ္ျငာ ေၾကျငာတုန္းက စိုင္းစိုင္းက ေရခ်ိဳးခန္းထဲမွာ ေရခ်ိဳးေနရင္း ေၾကာ္ျငာ တဲ့ပံုပါ။ ေရခ်ိဳးခန္းထဲမွာ ဆပ္ျပာအျမႈပ္ေတြက ပခံုး၊ လည္ပင္းနဲ႔ လက္ထဲမွာေပါ့ ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လူအမ်ား စိတ္၀င္စားတာက ဆပ္ျပာရဲ႕ပံုစံ၊ အေရာင္၊ အမ်ိဳးအစား ဒါေတြမဟုတ္ပါဘူး။ စိုင္းစိုင္းရဲ႕ လည္ပင္းေပၚက ပလက္တီနမ္ ဆြဲႀကိဳး ကိုပါ။ ပခံုးေပၚက အျမွပ္ေတြ အျမန္ေလွ်ာက် ပါေစလို႕ အမ်ားက ဆႏၵ႐ွိၾကမွာပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဆပ္ျပာေတြက်သြားရင္ လည္ပင္း ေပၚက ဆြဲႀကိဳးမွာ လက္စြပ္ေမာင္းကြင္းေလး ႐ွိ၊ မ႐ွိ ၾကည့္ခ်င္တာပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ စိုင္းစိုင္းရဲ႕ ၀မ္းနည္း မွတ္တမ္း ထဲမွာက လက္စြပ္ကို လက္မွာ မ၀တ္ေတာ့ပဲ ဆြဲႀကိဳးမွာ ေျပာင္းဆြဲမယ္လို႔ ေျပာခဲ့လုိ႔ပါ။ ဒါေပမယ့္ ကံဆိုးစြာနဲ႔ ေၾကာ္ျငာဆံုးသြားတဲ့ အထိ ဆပ္ျပာျမွပ္ေတြ က်မသြားလို႔ လက္စြပ္႐ွိ မ႐ွိ မသိဒါဟာ ထူးဆန္းစြာ တိုက္ဆိုင္သြားတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေတာ္တဲ့ Marketer လည္း သတိလြတ္ သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Advertising လုပ္တဲ့အခါ Product ကိုဦးစားေပးတာမ်ိဳး ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ သီခ်င္း၊ ေမာ္ဒယ္ ေတြကို ဦးစားေပးလြန္းရင္ Product ရဲ႕Information ေတြကို ေပ်ာက္ကြယ္ သြားေစႏိုင္ပါတယ္။
ေနာက္ post မွာ Product ရဲ႕ Information ကို ေပၚလြင္ေစတဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြကို တင္ဆက္ပါမယ္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
ပို႕စ္ ႏွစ္ခု ထပ္ၿပီး တက္လာလို႕ တစ္ခု ကို ျပန္ဖ်က္ ထားပါတယ္ ... ေက်းဇူး တင္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ ... :P
ReplyDeleteIt's so very true, thanks!
ReplyDelete