Tuesday, August 19, 2008

Marketing Mix ဆိုတာ ဒီလိုပါ (၃)

Brand တစ္ခုေစ်းကြက္အတြင္း ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္ျခင္း

Brand တစ္ခုကို တည္ေဆာက္ဖို႔ ကိုယ့္ေစ်းကြက္က ဘာလဲဆိုတာ ေကာင္းစြာ အကဲျဖတ္ သံုးသပ္တတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ျပည္တြင္း ေစ်းကြက္၊ ျပည္ပေစ်းကြက္ သတ္မွတ္ၿပီး နာမည္အေခၚအေ၀ၚကလည္း လြယ္ကူ မွတ္မိတာမ်ိဳး ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ (နာမည္ အေခၚအေ၀ၚ ခက္ခဲ ေပမယ့္ ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္မႈေကာင္းၿပီး ေစ်းကြက္အတြင္းယွဥ္ၿပိဳင္မႈနည္းပါးေသာ ကုန္စည္မ်ိဳးျဖစ္ပါက အေခၚခက္ ေနေပ မယ့္ လည္း ေစ်းကြက္ အေနအထား ေအာင္ျမင္ေနတာမ်ိဳးလည္း ႐ွိပါတယ္။) Brand ဆိုတာက ကိုယ့္ပစၥည္းရဲ႕ အမည္၊ Figure အားလံုးကို ကိုယ္စား ျပဳတာေၾကာင့္ ကိုယ္ေ႐ြးခ်ယ္ထားတဲ့ နာမည္ကလည္း ေကာင္းစြာ ရပ္တည္ ႏိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။ Brand နာမည္နဲ႔ Product ရဲ႕ အရည္ အေသြး ေကာင္းစြာ ညီညြတ္ဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ Brand နာမည္ စြဲေအာင္ Design အပိုင္းကလည္း အားျဖည့္ဖို႔ လိုအပ္ ပါတယ္။ စားသံုးသူေတြက Brand ရဲ႕ နာမည္ေလးကို ၾကားလို္က္တာနဲ႔ စားခ်င္သြားတာမ်ိဳး၊ ေသာက္ခ်င္သြားတာမ်ိဳး ျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္ ပါတယ္။ နာမည္ေ႐ြးခ်ယ္၊ ဒီဇိုင္းျပင္ဆင္၊ ေစ်းကြက္ကို Sampling နဲ႔တင္ဆက္၊ ၿပီးရင္ ေစ်းကြက္ကို ထိုးေဖာက္ဖို႔ ဘယ္လို နည္းဗ်ဴဟာ ေတြ သံုးမယ္ဆိုတာ ေကာင္းစြာ ျပင္ဆင္ႏိုင္ၿပီဆိုရင္ ေစ်းကြက္ထဲမွာ Brand ကို ေကာင္းစြာ တည္ေဆာက္ႏိုင္ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ Brand Building လုပ္တဲ့အခါမွာ ကုန္ပစၥည္းရဲ႕ အရည္အေသြး၊ လူေတြပိုသိေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ Marketing Mixေတြ၊ အထူးသျဖင့္ Promotion Tools သံုးစြဲမႈေတြဟာ ေကာင္းစြာ သပ္ရပ္ေနဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ေစ်းကြက္ထဲမွာ Brand ကိုေကာင္းစြာ တည္ေဆာက္ ၿပီး သြား ရင္ ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ အခ်က္ေတြလည္း ႐ွိပါေသးတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ Product ရဲ႕ အရည္အေသြး၊ ၀န္ထမ္းပိုင္း၊ ေၾကာ္ျငာပိုင္းစသည္ အခက္ ေတြကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ဂ႐ုစိုက္ေနဖို႔လိုပါတယ္။ ကိုယ့္ Brand နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေစ်းကြက္ထဲကို သြားေနခ်ိန္တြင္ Brand သိကၡာ က်မယ့္ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆိုေတြ မလုပ္ရပါဘူး။ ကုန္စည္အရည္အေသြး၊ ထုတ္ပိုးမႈအပိုင္း စသည္ျဖင့္ ေကာင္းစြာ႐ွိေနရပါမယ္။ ကိုယ့္ Product အတြက္ Promotion လုပ္တဲ့အခါ လက္ေဆာင္ေပးရာတြင္ ကိုယ့္ Brand ကို မထိခိုက္ေစတဲ့၊ စားသံုးသူေတြလည္း အသံုး တည့္ၿပီး Brand ကို အေထာက္အကူ ျပဳတဲ့ ပစၥည္းမ်ိဳးကို ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး ေပးသင့္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ ၾကြားခ်င္တာ တစ္ခု႐ွိေသးတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘေလာ့ေလးက စြန္႔ဦးတီထြင္ဆိုေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံက စြန္႔ဦးတီထြင္ တစ္ဦး ကို မိတ္ဆက္ ေပးပါရေစ။ ပိုၿပီး ဂုဏ္ယူစရာ ေကာင္းတာက ကုန္စည္ မွာတင္ စြန္႕ဦးတီထြင္ ခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာေတြရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ ကိုပါ အသြင္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ ဆန္းသစ္ ေစခဲ့တာပါ။ အဲဒီကုန္စည္ကေတာ့ PREMIER Coffee ပါ။ အဲဒီေကာ္ဖီတံဆိပ္ေလးကို ေစ်းကြက္နဲ႔ မိတ္ဆက္ တဲ့အခ်ိန္မွာ ေစ်းကြက္ထဲမွာ 3 in 1 instant ေကာ္ဖီအေတာ္မ်ားမ်ားက ေနရာယူၿပီးသားပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ PREMIER က 2 Plus 1 Pure Coffee ကို စတင္ မိတ္ဆက္ခဲ့တာပါ။ instant ေတြ ေခတ္စားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေစ်းကြက္ထဲကို Pure Coffee နဲ႔စြန္႔ဦး တီထြင္ ခဲ့တာပါ။ 2 plus 1 ဟာ ႐ိုး႐ိုးေကာ္ဖီမႈန္႔အၾကမ္းကို သၾကားနဲ႔ ႏို႔မႈန္နဲ႔ ေရာထားတာလို႔ လူအမ်ား လက္ခံ ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ PREMIER ရဲ႕ Pure ကို စြန္႔ဦးတီထြင္ မိတ္ဆက္ ခဲ့တာပါ။ ေစ်းကြက္ စတင္ထိုးေဖာက္ခ်ိန္မွာ PREMIER Pure ကို အေတာ္ မ်ားမ်ားက လက္မခံ ေသးပါဘူး။ အႏုပညာသမားေတြ၊ စာေပသမားေတြ၊ ကြန္ပ်ဴတာ ပညာ႐ွင္ေတြ၊ ဆရာ၀န္ေတြ စသူတို႔က ေလာက္သာ လက္ခံခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္ စြန္႔ဦးတီထြင္ သမားေတြက ယံုၾကည္ခ်က္တစ္ခုအေပၚမွာ ဇြဲေကာင္းသူေတြဆိုေတာ့ အ႐ွံဳးကို ရင္ဆိုင္ၿပီး ေစ်းကြက္ ေနရာရေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာက ေကာ္ဖီယဥ္ေက်းမႈ အရမ္းမထြန္းကားေသးပါဘူး။ ေကာ္ဖီနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေစ်းကြက္ေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ပါေသးတယ္။ PREMIER က ဘယ္ေလာက္ေတာင္ စြန္႔ဦးတီထြင္လဲဆိုရင္ေလ PREMIER COFFEE လွည္းေလးပါ ေစ်းကြက္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးၿပီး Moving Shop ကိုပါခ်ဲ႕ထြင္ခဲ့ပါတယ္။ ေငြေၾကးအရင္းအႏွီး အတန္အသင့္နဲ႔ ေအာင္ျမင္တဲ့ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေလးကိုပါ တင္ဆက္ထားခဲ့တာပါ။

1 comment:

  1. ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ခင္ ဗ်ာ ... ဥပမာ ေလး မ်ားမ်ား ထည့္ေရးေပးပါ :P

    ReplyDelete