အပိုင္း (၄) မွာ ေဖာ္ျပခဲ့သလို ေစ်းကြက္အတြင္း ကိုယ့္ Product ရဲ႕ ေၾကာ္ျငာဟာ Product ရဲ႕ Information ကို အတိအက် ေပးႏိုင္ရန္ လိုအပ္ပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာေတြေၾကာင့္ Product ရဲ႕ ေရာင္းအားေတြ တက္ေစႏိုင္သလို ေရာင္းအားေတြ က်ဆင္းသြားတဲ့ အခါမ်ိဳးလည္း ႐ွိသင့္ပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းေတြ ေခတ္စားလာခ်ိန္မွာ ေၾကာ္ျငာအေပၚ ေ၀ဖန္မႈအမ်ိဳးမ်ိဳး ေပၚခဲ့ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ေၾကာ္ျငာတာဟာ လိမ္လည္မႈ ပံုစံတစ္မ်ိဳးဟူ၍ စြပ္စြဲျခင္းမ်ိဳးလည္း ႐ွိပါတယ္။ Advertising ကေန Product ရဲ႕ information ကို အျပည့္အ၀နဲ႔ ထိေရာက္စြာ ေပးႏိုင္တဲ့အတြက္ ေစ်းကြက္တုန္႔ျပန္မႈ ေကာင္းစြာ ရ႐ွိသြားေစတာမ်ိဳးလည္း ႐ွိပါတယ္။
Appeton Teengrow ေၾကာ္ျငာေလးကို လူတိုင္းနီးပါး ၾကည့္ဖူးလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒီေၾကာ္ျငာမွာ သူေပးခ်င္တဲ့ Information က ဒီေဆးကို ေသာက္ရင္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြ အရပ္႐ွည္ ဖြံ႔ ၿဖိဳးမႈေတြ ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာကလည္း Information ကို အတိအက် ပံုေဖာ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ကပြဲသြားၿပီး Gentle Man တစ္ေယာက္နဲ႔ တြဲၿပီးကဖို႔ စိတ္ကူးယဥ္ေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေလးဆီ ေရာက္လာတဲ့သူက လူပုေလးရယ္ပါ။ ေနာက္ေတာ့ ေဆးရဲ႕ အာနိသင္ေတြနဲ႔ Gentle Man ျဖစ္သြားတာကို ပံုေဖာ္ထားတာပါ။
ေၾကာ္ျငာေလးရဲ႕ ထိေရာက္မႈက ေစ်းကြက္ထဲမွာ ေဆးရဲ႕ ေရာင္းလိုအားေတြ အတိအက်ကို တက္ခဲ့တာပါ။ (ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္က ေဆးေစ်းကြက္နဲ႔ မစိမ္းေတာ့ ေဆးရဲ႔ ေရာင္းလိုအားကို သိတာပါ။) ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေၾကာ္ျငာက ထိေရာက္ခဲ့သလဲဆိုေတာ့ ၁၀တန္းတက္ေနသူေတြ (အထူးသျဖင့္ မိန္းကေလးေတြပါ) ေဆးကို ၀ယ္ေသာက္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၀တန္းဆိုတာ စာလည္းမ်ားၿပီး အေရးလည္းႀကီးေတာ့ လူတိုင္းက အားေဆးေတြ ဆိုရင္ ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီးမွ ေသာက္ပါတယ္။ ေဆးရဲ႕ side effect နဲ႔ အိပ္ခ်င္တာေတြကိုလည္း သတိထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အသက္၁၈ႏွစ္ေက်ာ္သြားရင္ ေဆးကို ေသာက္လို႔ မရေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ ၁၀တန္းျဖစ္လည္း၀ယ္ေသာက္ပါတယ္လို႔ ေဆးေစ်းကြက္နဲ႔ နီးစပ္သူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာက Information ကုိ ထိေရာက္စြာ ေပးႏိုင္ခဲ့ျခင္း၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈပါ။
ႏိုင္ငံျခားက ေၾကာ္ျငာကိုး။ ေကာင္းတာေပါ့လို႔ ေျပာၾကမွာပါ။ ျမန္မာျပည္က အခ်ိဳ႕ေသာ ေၾကာ္ျငာမ်ားသည္လည္း Information ကို ေကာင္းစြာ ေပးႏိုင္ပါတယ္။ အနည္းအပါးထဲက တစ္ခုအျဖစ္ ျမန္မာေလညွင္း company က ေၾကာ္ျငာတဲ့ Now How တံဆိပ္ Cosmetic ေၾကာ္ျငာေလးကို သံုးသပ္ၾကည့္ရေအာင္ပါ။ ေၾကာ္ျငာကို မတင့္နဲ႔ အူ၀ဲက ေၾကာ္ျငာတာပါ။ ေၾကာ္ျငာမွာ Music ကိုတအားမသံုးဘဲ Product ရဲ႕ information ကို ေပၚလြင္ေအာင္ ေၾကာ္ျငာတာပါ။ Now How ႏႈတ္ခမ္းနီ- စိုၿပီး အိေနတာပဲ လို႔ စကားသံ ေပၚတဲ့အခါ ႏႈတ္ခမ္းတစ္၀ိုက္ကိုပဲ ပံုေဖာ္ခဲ့တာပါ။ Cosmetic ေတြကိုလည္း အမ်ိဳးအစား စံုလင္ေအာင္ ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုရင္ မိတ္ကပ္ဘူးေတြ၊ cream park ဘူးေတြ၊ ႏႈတ္ခမ္းနီဘးေတြ ျပတဲ့အခ်ိန္မွာ လိုခ်င္သြားပါတယ္။ cream park ဘူးဆိုရင္ မိတ္ကပ္သားက အ၀ါႏုေရာင္ေလးကို တအားမွတ္မိသြားပါတယ္။ ေနာက္ေန႔ သြား၀ယ္ျဖစ္တဲ့ အထိိေပါ့။ Now How Comestic Group က ယေန႔ေခတ္ပ်ိဳေမေတြၾကားမွာ အေတာ္ကေလး နာမည္ႀကီးတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ဒီေၾကာ္ျငာေလးမွာ Model နဲ႔ Music ကို ဦးစားမေပးဘဲ Product ရဲ႕ Information ကို ေပၚလြင္ ေအာင္ သ႐ုပ္ေဖာ္ထားတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ထိုင္းႏို္င္ငံကေန စတင္တင္သြင္းၿပီး အခ်ိန္တိုတိုအတြင္း ေစ်းကြက္တစ္ခု ေဖာ္ေဆာင္သြားႏုိင္တာပါ။
အခုဆိုရင္ ေၾကာ္ျငာျခင္းရဲ႕ အားသာခ်က္နဲ႔အတူ ေၾကာ္ျငာတစ္ခုရဲ႕ လြမ္းမိုးႏို္င္မႈ၊ သတင္းအခ်က္အလက္ ေပးႏိုင္မႈ၊ ေစ်းကြက္တုန္႔ျပန္ႏိုင္မႈေတြကို လက္လွမ္းမီသေ႐ြ႕၊ နားလည္သေ႐ြ႕ တင္ျပထားတာပါ။ Marketing သေဘာတရားေတြက က်ယ္ျပန္႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ အယူအဆေတြေပၚမွာ ထပ္မံ ျဖည့္စြက္ဖို႔ ေလးစားစြာ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။
Appeton Teengrow ေၾကာ္ျငာေလးကို လူတိုင္းနီးပါး ၾကည့္ဖူးလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒီေၾကာ္ျငာမွာ သူေပးခ်င္တဲ့ Information က ဒီေဆးကို ေသာက္ရင္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြ အရပ္႐ွည္ ဖြံ႔ ၿဖိဳးမႈေတြ ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာကလည္း Information ကို အတိအက် ပံုေဖာ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ကပြဲသြားၿပီး Gentle Man တစ္ေယာက္နဲ႔ တြဲၿပီးကဖို႔ စိတ္ကူးယဥ္ေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေလးဆီ ေရာက္လာတဲ့သူက လူပုေလးရယ္ပါ။ ေနာက္ေတာ့ ေဆးရဲ႕ အာနိသင္ေတြနဲ႔ Gentle Man ျဖစ္သြားတာကို ပံုေဖာ္ထားတာပါ။
ေၾကာ္ျငာေလးရဲ႕ ထိေရာက္မႈက ေစ်းကြက္ထဲမွာ ေဆးရဲ႕ ေရာင္းလိုအားေတြ အတိအက်ကို တက္ခဲ့တာပါ။ (ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္က ေဆးေစ်းကြက္နဲ႔ မစိမ္းေတာ့ ေဆးရဲ႔ ေရာင္းလိုအားကို သိတာပါ။) ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေၾကာ္ျငာက ထိေရာက္ခဲ့သလဲဆိုေတာ့ ၁၀တန္းတက္ေနသူေတြ (အထူးသျဖင့္ မိန္းကေလးေတြပါ) ေဆးကို ၀ယ္ေသာက္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၀တန္းဆိုတာ စာလည္းမ်ားၿပီး အေရးလည္းႀကီးေတာ့ လူတိုင္းက အားေဆးေတြ ဆိုရင္ ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီးမွ ေသာက္ပါတယ္။ ေဆးရဲ႕ side effect နဲ႔ အိပ္ခ်င္တာေတြကိုလည္း သတိထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အသက္၁၈ႏွစ္ေက်ာ္သြားရင္ ေဆးကို ေသာက္လို႔ မရေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ ၁၀တန္းျဖစ္လည္း၀ယ္ေသာက္ပါတယ္လို႔ ေဆးေစ်းကြက္နဲ႔ နီးစပ္သူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာက Information ကုိ ထိေရာက္စြာ ေပးႏိုင္ခဲ့ျခင္း၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈပါ။
ႏိုင္ငံျခားက ေၾကာ္ျငာကိုး။ ေကာင္းတာေပါ့လို႔ ေျပာၾကမွာပါ။ ျမန္မာျပည္က အခ်ိဳ႕ေသာ ေၾကာ္ျငာမ်ားသည္လည္း Information ကို ေကာင္းစြာ ေပးႏိုင္ပါတယ္။ အနည္းအပါးထဲက တစ္ခုအျဖစ္ ျမန္မာေလညွင္း company က ေၾကာ္ျငာတဲ့ Now How တံဆိပ္ Cosmetic ေၾကာ္ျငာေလးကို သံုးသပ္ၾကည့္ရေအာင္ပါ။ ေၾကာ္ျငာကို မတင့္နဲ႔ အူ၀ဲက ေၾကာ္ျငာတာပါ။ ေၾကာ္ျငာမွာ Music ကိုတအားမသံုးဘဲ Product ရဲ႕ information ကို ေပၚလြင္ေအာင္ ေၾကာ္ျငာတာပါ။ Now How ႏႈတ္ခမ္းနီ- စိုၿပီး အိေနတာပဲ လို႔ စကားသံ ေပၚတဲ့အခါ ႏႈတ္ခမ္းတစ္၀ိုက္ကိုပဲ ပံုေဖာ္ခဲ့တာပါ။ Cosmetic ေတြကိုလည္း အမ်ိဳးအစား စံုလင္ေအာင္ ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုရင္ မိတ္ကပ္ဘူးေတြ၊ cream park ဘူးေတြ၊ ႏႈတ္ခမ္းနီဘးေတြ ျပတဲ့အခ်ိန္မွာ လိုခ်င္သြားပါတယ္။ cream park ဘူးဆိုရင္ မိတ္ကပ္သားက အ၀ါႏုေရာင္ေလးကို တအားမွတ္မိသြားပါတယ္။ ေနာက္ေန႔ သြား၀ယ္ျဖစ္တဲ့ အထိိေပါ့။ Now How Comestic Group က ယေန႔ေခတ္ပ်ိဳေမေတြၾကားမွာ အေတာ္ကေလး နာမည္ႀကီးတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ဒီေၾကာ္ျငာေလးမွာ Model နဲ႔ Music ကို ဦးစားမေပးဘဲ Product ရဲ႕ Information ကို ေပၚလြင္ ေအာင္ သ႐ုပ္ေဖာ္ထားတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ထိုင္းႏို္င္ငံကေန စတင္တင္သြင္းၿပီး အခ်ိန္တိုတိုအတြင္း ေစ်းကြက္တစ္ခု ေဖာ္ေဆာင္သြားႏုိင္တာပါ။
အခုဆိုရင္ ေၾကာ္ျငာျခင္းရဲ႕ အားသာခ်က္နဲ႔အတူ ေၾကာ္ျငာတစ္ခုရဲ႕ လြမ္းမိုးႏို္င္မႈ၊ သတင္းအခ်က္အလက္ ေပးႏိုင္မႈ၊ ေစ်းကြက္တုန္႔ျပန္ႏိုင္မႈေတြကို လက္လွမ္းမီသေ႐ြ႕၊ နားလည္သေ႐ြ႕ တင္ျပထားတာပါ။ Marketing သေဘာတရားေတြက က်ယ္ျပန္႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ အယူအဆေတြေပၚမွာ ထပ္မံ ျဖည့္စြက္ဖို႔ ေလးစားစြာ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။
ေၾကာ္ျငာ သံုးသပ္ခ်က္ ေတြ မိုက္တယ္ ... အဆက္ျပတ္ေနတာ ၾကာလို႕ အကုန္ေတာ့ မသိဘူး ... :)
ReplyDelete